עיצוב אתרי אינטרנט כמושג מגיע לתודעת הלקוח בשני מקרים עיקריים: כחלק ארי של בניית אתר חדש במסגרת כלי שיווקי או כרטיס ביקור ווירטואלי ללקוח או כחלק משינוי של אתר קיים – שדרוג אתר נוכחי. יש לראות את התחום של עיצוב אתרים כחלק אינטגרלי מבניית האתר. אפשר לדמות את היחס בין החלק היחסי של בניית אתר לחלק היחסי של עיצוב אתר, ליחס שבין השלד של הבניין ללבנים שלו, או השלדה של המכונית וכל שאר החלקים המרכיבים אותה: איבזור, ביצועים, אסתטיקה, צריכת דלק. אתר שנבנה ללא אלמנט עיצובי, הוא כמו מכונית שנוסעת רק עם שלדה ומנוע. לא יעיל, לא יפה וגם לא ישרוד הרבה זמן. ובכלל, מי ירצה לנסוע במכונית כזו?
עיצוב אתרים – למה לא לעשות זאת לבד?
אחד היתרונות הבולטים שעומדים לטובת חברה לבניית אתר או מומחה לעיצוב אתר, הוא שלב האפיון. אפיון אתר אינו מקצוע נלמד, ומומחיות עבודת המאפיין נלמדת על סמך הניסיון בלבד קרי כאשר בית עסק החליט לפנות למומחה או חברה מקצועית שיטפלו בהקמת האתר העסקי שלו, עליו להיות מודע לכך שבשלב הבסיסי וההכרחי של איפיון האתר, המומחים ישתמשו בכלים השונים שבידיהם כדי לתת ביטוי לצרכים של העסק הן ברמת בניית האתר והן ברמת העיצוב. החשיבות של עיצוב אתר היא ברמת השיווק ונוחות השימוש. עיצוב של אתר יוצרת בידול בינו לבין המתחרים בשוק וכמו כן, מתייחסת ומותאמת לטעמו של הלקוח הפוטנציאלי. כך שלמעשה העיצוב פונה לשני כיוונים ייחודים וצריך להביא את שניהם בחשבון. לכן, כאשר עולה השאלה האם יש צורך לפנות אל עיצוב אתרי אינטרנט מקצועי, ומדוע לא להשתמש בתבנית מוכנה באופן עצמאי - יתרונות הבנייה העצמאית הינה כמובן העלות, אך לרוב התוצאה לא תשרת את הצרכים של האתר, היא תגזול זמן רב והתוצאה לא בהכרח תתאים לציפיות. רחוק מזה. אחרי הכל, כמה אנשים בונים את הרכב שלהם לבד?
עיצוב עכשווי ומתחדש
אלמנטים שישפיעו על עיצוב אתרים נוגעים לתפיסות החדשניות של השימוש באינטרנט ובמכשירים חכמים שונים. בנוסף לתפקידו החשוב של האתר ככרטיס הביקור התדמיתי של העסק, לעיצוב אתרים תפקיד חשוב בהגדלת כמות הלקוחות הפוטנציאלים והממשיים לכן, הוא צריך להתאים לדרישות העכשוויות של מנועי החיפוש. מידי יום קהל הגולשים שנכנסים לאתרי אינטרנט ממכשירי צפייה סלולאריים או מכשירי צפייה מסוג טאבלט עולה יותר ויותר. מנוע החיפוש הגדול בעולם – גוגל, אינו נשאר חייב ועדכן את אלגוריתמי החיפוש שלו, בהקבלה לתצוגת האתר במכשירי התצוגה קרי עיצוב פלאש שאינו זמין לתצוגה באמצעי הסלולאר, יוריד מציון האתר (PR) בבדיקות גוגל. זו הסיבה שהתחום הרחב של עיצוב וכן בניית אתרים הוא תחום מתחדש, מתרענן, והמעצב אינו יכול לשקוט על השמרים בידע שרכש, אלא להיות כל העת עם יד על הדופק לגבי החידושים והדרישות המשתנים בתחום, כי כמו שאמרנו זהו אכן תחום למקצוענים בלבד.